Najprawdopodobniej siadło mo łożysko w tylnej piaście, a więc cała piasta do wymiany.
Co zakładaliście oryginał czy zamiennik?
Jak się to sprawuje?
Czy zmieniać tylko na jednym kole ,czy też może na obu?
Poszperałem trochę na internecie popytałem w sklepach i erwisach o ceny - i oto wyniki:
Serwis - 469 zł,
SKODACZESCI - 260 zł (oryginał), 150 zł (zamiennik),
w pobliskich sklepach ceny od 105 - 160 zł (zamienniki).
MARCUS, kiedyś i ja bede stał ztym problemem ale jest drobne ale ktoś mi mówił że łożysko w tylnej piaście jest możliwe wymienć że tak można jak w golfie IV robią tylko jak to sie robi to nie wiem bo zapomniałem popytaj jakiegoś dobrego magika z serwisu
Najprawdopodobniej siadło mo łożysko w tylnej piaście, a więc cała piasta do wymiany.
Co zakładaliście oryginał czy zamiennik?
Jak się to sprawuje?
Czy zmieniać tylko na jednym kole ,czy też może na obu?
Poszperałem trochę na internecie popytałem w sklepach i erwisach o ceny - i oto wyniki:
Serwis - 469 zł,
SKODACZESCI - 260 zł (oryginał), 150 zł (zamiennik),
w pobliskich sklepach ceny od 105 - 160 zł (zamienniki).
Pozdrowienia
MARCUS
Ja kupiłem zamiennik taki jak w skoda czesci i jest do niczego szkoda kasy.
Z zasady nie kupuję zamienników w myśl zasady: co jest tanie to jest drogie, lub: kto kupuje tanio ten kupuje dwa razy. Ale to tylko moje skromne zdanie.
90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
djczas, Ty masz inne, bo masz tarcze z tylu. A tu sa bebny.
piotrekwawa, Dokladniej, bo co, nie wytrzymaly 100kkm i wyja. Rozpadly sie w ciagu miesiaca. Jak juz zaczynasz zdanie to go skoncz.
Generalnie szkoda gadać, wymieniłem obie, lewa padła po miesiącu dostała bocznego luzu, prawa zaczyna łapać luz (po około roku). Ich zaleta była jedna dwie kosztowały tyle co jedna przyzwoita. Drugi raz bym nie kupił.
kwestia wyważenia ceny. ja bym raczej kupił jakiś zamiennik fag, albo skf. ale znając ceny skf, to pewnie będzie on bardzo blisko oryginału. ale 469* zeta ku chwale familii kulczyków to na pewno bym nie dał.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Ale piasta jest osobnym elementem z lozyskiem, przynajmniej jak z tylu jest tarcza. Wtedy piaste mozna kupic osobno i lozysko osobno.
FAG ma cene prawie jak oryginal.
SKF ciut mniej.
OPTIMAL chyba w miare umiarkowana i nie powinno byc problemow
CX jak to moj kolega mowi, cos chinskiego wyprodukowane w Polsce.
BTW Dzis widzialem piaste w ktorej rzekomo dwa miesiace temu wymieniono lozysko. Dziwnym trafem, żadna śruba w zwrotnicy nie wygladala na odkrecana, a lozyska nie da sie wyjac bez tego. Samo lozysko tez wygladalo na oryginalne, a zajechane bylo tak, ze tarlo ono w piascie, zamiast chodzic na kulkach :twisted:
MARCUS,Czemu komplet chcesz wymienic?? Lozysko jak masz bebny z tylu jest wymienialne. Konstrukcyjnie jest to bardzo podobne do starych VW i takie lozysko nie kosztuje wiecej jak 30zl.
EDIT: Juz widze, to jest chyba jednak jako calosc, z Optimala 200zl :?
A ja kupiłem w SkodaCzęści zamiennik i nie mam żadnych problemów !!!!!!!
[ Dodano: Czw 08 Lut, 07 16:08 ]
Aha byłbym zapomniał .... na pistę w SkodaCzęści(zamiennik) masz rok gwarancji...
[ Dodano: Czw 08 Lut, 07 16:12 ]
Do Maicroft jak masz bębny z tyłu to niestety nie ma możliwości wymienić samego łożyska .... Pisata jest zewnętrznym elementem lożyska.
To ja mam jakąś niefirmową skodzinkę (AGR 90KM, bębny z tyłu). Na pewno wymianiałem łozysko w tylnym kole. Przy zdejmowaniu starego jakis kawałek żelastwa spadł mechanikowi na podłogę i taka koronka (co to była na nim naciśnięta) od ABSu pękła, trochę trzeba było się tego naszukać, dlatego pamietam. Łożysko było SKF (bo mój mechanior do takowych przywykł i o innych nie chce słuchac), a koronkę dostałem w Intercarsie - była podpisana, że do golfa II, ale pasowała za starą jak ulał.
Całość była rozbierana 2 razy, bo najpierw łożysko bez koronki było załozone, za 2 dni wszystko rozebrane, założona koronka i łozysko i wszystko razem i juz kilkadziesiąt tysiecy na tym przejechałem i działa.
Do Maicroft jak masz bębny z tyłu to niestety nie ma możliwości wymienić samego łożyska .... Pisata jest zewnętrznym elementem lożyska.
Jak są tarcze to to samo. Piasta jest piasta i jest to zewnętrzna bieżnia łożyska kulkowego 2- rzędowego.
Teoretycznie demontaż piasty = na złom. Dlatego, że ściąga się ją przenosząc nacisk przez kulki. Ponowny montaż tak ściągniętej piasty to taki błąd w sztuce. Co nie oznacza, że w praktyce może się dać jeszcze na tym pojeździć.
Ja osobiście gwarancji na takie coś nie dałbym :wink:
Piasta jest piasta i jest to zewnętrzna bieżnia łożyska kulkowego 2- rzędowego.
Rozbierales to kiedykolwiek?? Lozysko z przodu w Octavi jest powiedzmy ze w jednej calosci. To cos wbija sie w zwrotnice oraz wtedy w srodek tego lozyska nabija sie piaste. Tak wiec jedno i drugie jest demontowalne, jedynie szczytem idiotyzmu bedzie ponowny montaz tego samego lozyska - nie wiem czy ktos normalny by to zrobil. Jak chcemy to rozlozyc to wtedy lozysko sie rozpolowi ( w koncu jakos musialo byc zlozone w fabryce) I wlasnie ta czesc ktora jest nabita na piaste zostaje i trzeba ja recznie zdjac. Wczoraj to rozkladalem.
Jesli lozysko np w tylnym kole przy bebnie jaki jest w autach z rodziny Golf II/III pada robi sie tak samo. Na czop piasty nabijana jest czesc lozyska i jest na wcisk, w zadnym wypadku nie moze sie obracac, a dzieje sie tak czesto jak lozysko zardzwieje i nie moze sie obrocic oraz takie samo do bebna.
Tu niestety w Octavi jest inaczej i jest to podobno calosc, nie rozbieralem to nie wiem. Mam z tylu tarcze
RomanS napisał/a:
Piasta jest piasta i jest to zewnętrzna bieżnia łożyska kulkowego 2- rzędowego.
Rozbierales to kiedykolwiek??
A co to ma za znaczenie?
Łożysko z tyłu jest 2 rzędowe kulkowe. Pierścień wewnętrzny dzielony, osadzony na osi, zabezpieczony przed zsunięciem nakrętką samohamowną, pierścień zewnętrzny to piasta właśnie.
Jakbyś chciał obejrzeć to polecam rysunek w Cedrychu.
ETKA nie rozróżnia piasty pod względem bębny czy tarcze więc należy domniemywać, że piasta jest ta sama.
Rozwiązania z Golfa 2/3 oraz Passata B4 (2 łożyska stożkowe) skończyły się właśnie na tych modelach. Golf 4, Passat B5 to już łożyska kulkowe.
rok temu wymieniałem piastę z łożyskiem na lewe tylne koło, alh 90km, kupiłem skf, chociaż mechanik powiedział że skf to już też robią w chinach. Zapłaciłem chyba 240zł, dzisiaj zmieniałem koła, na zimowe, lewe tylne koło huczy aż miło..... pozostałe nie! zrobiłem na nim 25tys, teraz na pewno nie kupię tego szmelcu, i nikomu nie polecam
Witam,
ja również miałem "przyjemność" wymienić piastę z łożyskiem z tyłu :?
Założone zostały FAG-a 2 szt. w promocyjnej cenie jak na krk 229 za szt.
Dodam tylko, że na oryginałach moja przejechała prawie 220 tys. pod warunkiem, że licznik nie był cofany, a tego nie wiem :P
Ja miałem przygodę z zamiennikiem "Maxgerr" (jakoś tak) luz już po założeniu. Oczywiście reklamowałem, obecnie mam założone SKF coś 220zł z Allegro około 30 tyś cisza zobaczę co dalej.
Komentarz